Grywalizacja w Energa Living Lab zakończona!

Wraz z końcem stycznia zakończyła się grywalizacja pomiędzy uczestnikami projektu Energa Living Lab. Drużyny Faraday, Tesla oraz Edison walczyły o tytuł najlepszej przez cztery miesiące. Uczestnicy starali się redukować zużycie energii elektrycznej w swoich gospodarstwach za co otrzymywali nagrody.
Druga edycja projektu oparta była o grywalizację co dodatkowo miało motywować uczestników do optymalizacji zużycia energii elektrycznej. Na potrzeby gamifikacji użytkowników podzielono na trzy drużyny: Faraday, Tesla i Edison. Każdy z uczestników starał się generować oszczędności indywidualnie, co bezpośrednio przekładało się na wynik drużynowy. Grywalizacja obejmowała 10 dwutygodniowych rund, po zakończeniu każdej rundy przyznawano punkty. Im więcej punktów – tym fajniejsze nagrody. Drużyna Faraday została zwycięzcą całej gamifikacji – uczestnicy z tego tytułu otrzymają dodatkowe nagrody. Warto zaznaczyć, że każdy z zespołów był równie zaangażowany, o zwycięstwie decydowały minimalne różnice:
„Zawsze wieczorem sprawdzamy na tablecie(w aplikacji): jak drużyna? Już nie chodzi o nagrodę a rywalizację.”
Uczestnicy jednoznacznie przyznają, że wprowadzony przez organizatorów element grywalizacji znacznie urozmaicił drugą edycję projektu:
„Walka o punkty dużo bardziej zaangażowała, bo zmotywowana byłam już w poprzedniej edycji, ale tu jest gra o każdy punkt”
W drugiej odsłonie projektu Energa Living Lab uczestniczyły 43 rodziny z Gdyni. Grywalizacja rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku.